'Wijs is hij die het leven eentonig maakt, want dan heeft elk klein voorval het voorrecht een wonder te zijn.' (Pessoa, Boek der Rusteloosheid). Vind jij wandelen eentonig?

donderdag 19 maart 2015

Verhalen van de Camino

Voor het laatste huis van het dorp zit een man op een bankje. Hij zit voorovergebogen. Kijkt naar elke pelgrim en groet ze allemaal. We lopen hem voorbij, ik kan niet goed zien wat hij aan het doen is.

Maar er is iets dat me na twintig meter om doet keren. Ik praat met hem, hij praat met mij, we verstaan elkaar niet en wel. Hij maakt kleine knoopjes in een dun touw, steeds op een heel regelmatige afstand. En ontwart ze weer. En ik realiseer me dat hij hier de hele dag zit en niets doet dan steeds knoopjes maken. Geeft hij rust aan een donkere geest? 

Zo begint een van mijn verhalen van de Camino. Gisteravond verteld bij de Lichtmakers. Inspirerende, waardevolle uren met een fijne groep mensen bij elkaar. 
Als ik een luisteraar even zijn ogen zie sluiten, ben ik waar ik zijn wil met mijn verhaal.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten