'Wijs is hij die het leven eentonig maakt, want dan heeft elk klein voorval het voorrecht een wonder te zijn.' (Pessoa, Boek der Rusteloosheid). Vind jij wandelen eentonig?

maandag 29 juli 2013

Brandstof


Een van mijn mooiste momenten op de Camino's van Spanje was rond het maken van deze foto. Op de Camino Primitivo, eind juli 2013. Het was een bijzonder lawaaiig en lelijk dorp, met vele gesloten winkels. Dat ene pareltje van het dorp was te vinden op het terras waar ik mijn eerste ochtendpauze had. Vier oudere mannen aan een tafeltje. Ik vroeg hen of ik de fles mocht fotograferen; ik wilde de naam voor mijn blog hebben. Natuurlijk mocht dat. Toen de foto klaar was boden ze me een glaasje Soberano aan. Dus ik slurpte om half tien 's morgens aan mijn 'eerste brandy van de dag'.. Het werd zo een echte Johnny Walker-dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten