'Wijs is hij die het leven eentonig maakt, want dan heeft elk klein voorval het voorrecht een wonder te zijn.' (Pessoa, Boek der Rusteloosheid). Vind jij wandelen eentonig?

donderdag 18 juni 2015

Camino hearts

                                               
                                                                             © Nia Peiro


Ik vind mijn verloren hart telkens opnieuw in het huis van stilte aan de voet van de Mostalares.

Als een engel is Mau er telkens weer, ik ontmoet hem altijd als ik de weg rond Castrojeriz loop.

Geraakt was ik door het zien van deze en andere foto's die Nia Peiro maakte met en van Mau.

Vergezeld van zulke zuivere, wijze woorden. Een citaat dat mij het meest roerde wil ik hier delen: the ideal man is he who, in the moments of most intense activity, knows how to find the silence and the loneliness of the desert. This man has achieved self mastery. 

                    

Mau stelt zijn fraaie huis langs de Camino in Castrojeriz open voor wie er open voor staat. Mijn broer en ik hadden een mooie ontmoeting met Mau en spraken over de Camino, het leven, ontmoeting van zielen... 

Mau noemt zichzelf een eeuwige pelgrim. Hospital del Alma (van de ziel) heette dit huis, nu Huis van Stilte, en voor mij home of the forgotten hearts. Wees er een moment thuis.










dare to look inside yourself

Geen opmerkingen:

Een reactie posten