'Wijs is hij die het leven eentonig maakt, want dan heeft elk klein voorval het voorrecht een wonder te zijn.' (Pessoa, Boek der Rusteloosheid). Vind jij wandelen eentonig?

woensdag 3 oktober 2012

Camino Frances/ Impressies onderweg: Riego de Ambrós



Ik zit op een bankje aan de rand van het dorp, met een fantastisch uitzicht op de Montes de León. Achter de heuvels zijn de veelbelovende bergen van Galicië al zichtbaar. Het is zeven uur op een mooie najaarsavond.

 
Dan komen twee kleine, vieze hondjes de hoek om lopen. Natuurlijk posteren ze zich recht voor mijn bankje, om te bedelen voor een hapje en zo mijn avondeten te verpesten.


En dan schuifelt een oud dametje over het weggetje dichterbij. Ze is helemaal overstuur. Er zit opeens een vreemdeling op haar avondbankje. Ze gaat iets verderop op een muurtje zitten. Ze doet net of ze me niet ziet. Ze reageert niet op mijn half-Spaanse uitnodiging erbij te komen zitten, de bank is lang genoeg. Na tien minuten staat ze op, werpt een blik op waar de koeien zijn op de heuvel, en schuifelt weer weg. Morgen zal haar bankje weer vrij zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten